joi, 3 decembrie 2009

Bautura piratilor, rom amestecat cu praf de pusca !


Foto piratul Barba Neagra (168o-1718), (14 neveste)
Am auzit repetat acum, cum ca piratii beau numai rom, cu praf de pusca. Nu am inteles niciodata de ce? Este una dintre multele enigme, pe care nu le voi dezlega niciodata. Poata ca atunci cind sint in lupta, sa traga si din locuri si pozitii ascunse vederii? Sa faca tambalaul si mai mare? Poate. Dar cred ca acum, cu posirca asta de rom, nu ar reusi nimic. Cind eram mica la Piatra Neamt matusile mele tineau dupa soba, cite o sticluta de un sfert, de rom adevarat. Asta fara stirea unchilor mei, mai trageau cite o dusca, ca sa aiba spor la treaba. Eu numai miroseam, nu gustam, eu tineam secretul.Caci erau pocaite, stiti doar. Nu le banuiesc ca puneau si praf de pusca(poate aveau ca era dupa razboi), si speriau noaptea pe unchii mei, era pentru derutarea adversarului. Acum imi dau seama de ce, unchii mei si matusile bineinteles, vorbeau unii cu altii respectos, cu dumneata, totul de tragea de la rom, dar rom adevarat, nu posirca ca asta, care nu are nici un gust, nicidecum gust de rom.Nu incercati acasa rom amestecat cu praf de pusca, poate piratii mai aveau si alte ingrediente contra durerilor de stomac, poate faceau pietre la rinichi de la praf de pusca. La ei nu era bai, caci ati auzit ce ziceau:" ca aveau viata scurta, dar vesela ".Capul suus, pieptul inainte !!! papapa
Publicat de Odorica la 01:48

Niciun comentariu: