marți, 15 decembrie 2009

O fi de actualitate, sau nu? Pamflet despre o imaginatie infierbintata


Am vazut ca este de actualitate reducerea de personal din tv. si radio .
Ce poate fi mai frumos decit, sa te scoli (cind te-oi scula) dimineata, sa-ti faci o cafea (dupa ce maninci ceva frugal), sa te asezi la calculator, ciufulit, in camasa de noapte sau pijama, sa dai friu liber imaginatiei. Si sa visezi, sa visezi !!! Eu de exemplu astazi(vazind ca problema este de actualitate de la tv.), mi-am adus aminte de o discutie din tren,de acum l3-l4 ani, ruta Buc.-Ploiesti, in care se discuta despre faptul ca tvr. are nevoie de sustinerea financiara a statului(si radio romania). Un domn pedant, cu aer de atoatestiutor, care avea habar poate in imaginatia mea, de ce se intimpla la tvr si Radio Romania, spunea ca datorita numarului mare de angajati, au nevoie pe linga abonamentele platite(obligatoriu la Electrica), publicitate si de sustinerea statului(spunea atunci ca este vorba de 56 mil.dolari, date de stat). Asta pentru ca spunea dinsul atunci in anii l996-l997 erau, 3ooo salariati la tv. si 3ooo salariati la radio. In timp ce Protv. spunea dinsul ca, avea loo de salariati. Spunea dinsul era clar ca atitea mii de salariati chiar daca ar vrea, sa faca ceva util nu au cum, sa mai incapa in programele tv si radio care au 24 de ore zilnic. Pentru a aparea toti, macar pentru citeva minute, este nevoie ca ziua sa aiba 24o de ore si totusi nu ar fi de ajuns. Dar domnul spunea mai departe ca, pe statele de plata, sint tot felul de domni si mai ales doamne, rude cu vipuri si politicieni, care nici nu dau pe la tv. si radio, decit atunci cind e zi de salariu, pentru asi lua salariul lunar destul de frumusel, fata de faptul de a nu face nimic. Atunci nu erau cardurile bancare si trebuia sa dai imputernicire la un coleg, de stat de plata. Caci va dati seama, le era si lor rusine sa isi arate fata, celor citiva care totusi munceau si intretineau imaginea celor 2 institutii. Eu nu m-am interesat, dar poate s-ar fi gasit si pentru mine, un loc cit de mic pe statul de plata, caci la nefacut nimic, eu ma pricep cel mai bine. Mai ales daca, eram trecuta ca salariata si in cartea de munca. Vad ca acum se pune iar problema tvr. si radio. Va repet asta se intimpla acum l3-l4 ani. Nu stiu daca era adevarat, daca s-a perpetuat pina acum, aceasta situatie sau s-a mai imbunatatit prin marirea numarului de salariati(invizibili la munca, vizibili numai pe statul de plata si remuneratia pe card. Dar eu in dimineata asta, m-am sculat cu imaginatia infierbintata, sa fiu si eu pe statul de plata, sa am bani pe card, caci eu dau lectii celor care, nu vor sa faca nimic. Nu stiu ce era acel domn, daca detinea adevarul absolut, dar mie imaginatia mi-a luat-o razna de fiecare data, cind m-am gindit cum sa fac sa iau bani, fara sa fac nimic.Ce loc mai bun s-ar fi gasit si pentru mine? Oare cit o fi leafa acum, caci leafa este vizibila chiar pe card, doar munca este invizibila. Va rog din tot sufletul nu mi-o luati inainte. Cred ca nu v-am dat idei. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu: