duminică, 15 august 2010

Justitie pina la capat


Citind viata Reginei Frantei Maria Antoaneta,care si-a pierdut capul la propriu, nu la figurat am fost
fascinata de viata ei plina de peripetii, cu caderea cea mai
spectaculoasa, de pe culmile cele mai inalte ale vietii. La l4 ani a
fost Regina Frantei, fiind fiica Mariei Tereza a Austriei(stiti legenda
despre moartea ei! )Nu se stie daca este adevarat, ca ar fi spus in
preajma Revolutuei Franceze, ar fi spus atunci cind i s-a adus la
cunostinta ca parizienii mor de foame ca nu au piine:"Daca nu au piine,
sa manince cozonac". Dar am cautat la google sa stiu mai multe, despre
un proces in care a fost acuzata o impostoare, care a pus la cale dar
nu singura, o comanda ca din partea Reginei Maria Antoaneta, catre cel
mai renumit bijutier francez, bijutierul reginei a unui nemaipomenit
colier cel mai scump comandat pina atunci. Acest lucru a fost facut si
cu complitatea altora, doamna respectiva fiind imbracata ca regina dar
neluind, legatura direct cu bijutierul. Comanda a fost onorata si la
predarea colierului hotii au fugit cu el. Regina nu a recunoscut
niciodata si s-a dovedit ca nu a fost comanda ei. Dar nu am gasit acest
colier pe google. Am gasit toate coliere si cel de perle si de platina,
si de diamante, dar nu acesta cu marele scandal. Dar ce m-a impresionat
cel mai mult si de aceea l-am cautat asiduu a fost procesul care a
urmat si recuperarea prejudiciului. Justitia a urmarit hotii si urmasii
lor pina s-a stins toata datoria. Au platit pina la utimul francut. De
atunci din l789 pina acum citeva zeci de ani(l97o). Asta s-a scris in
ziarul Scinteia si l-am citit la serviciu tot la birouri. Cred ca a
fost dat la ziar ca exemplu, pentru ca sa stie toata lumea ca
indiferent de cite sute de ani trec (in acest caz 2oo de ani) nimeni nu
scapa fara sa acopere paguba. Voiam sa stiu si eu toate amanuntele,
daca au facut puscarie impostorii la vremea respectiva dar totusi a
urmarit si urmasii!Procesul s-a numit colierul reginei. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu: