marți, 22 martie 2011

Frigiditatea si impotenta: cauze spirituale si vindecare

In spatele tuturor problemelor sexuale se afla teama. Intre orgasm si moarte exista o anumita legatura. Orgasmul ne ameninta eul, pentru ca el declanseaza o forta pe care noi nu o mai putem conduce si nici controla cu egoul nostru. Toate starile extatice si euforice – indiferent ca sunt de natura extatica sau religioasa -declanseaza intotdeauna la om simultan o atractie fascinanta, si o mare teama. Frica este preponderenta in masura in care omul este obisnuit sa se controleze. Extazul inseamna pierderea controlului.
Controlul de sine = refularea in inconstient a impulsurilor respinse de societate
Controlul de sine este evaluat in societatea noastra drept o calitate deosebita si, de aceea, ea este inoculata cu harnicie si copiilor (“aduna-te acum!”). Capacitatea unui ridicat control de sine usureaza considerabil convietuirea sociala, dar reprezinta totodata expresia incredibilei falsitati a acestei societati. Controlul de sine nu inseamna nimic altceva decat refularea in inconstient a tuturor impulsurilor care nu sunt binevenite intr-o societate, in felul acesta, impulsul dispare din sfera vizibila, dar se pune intrebarea ce se petrece in continuare cu impulsul disparut. Si deoarece implinirea impulsului tine de natura acestuia, el va avea in continuare tendinta de a reveni in sfera vizibila, si astfel omul trebuie sa investeasca incontinuu energie daca vrea sa suprime si sa controleze in continuare impulsul refulat.
Aici ne devine limpede de ce ii este omului teama de pierderea controlului. O situatie extatica sau euforica deschide oarecum „accesul la inconstient”, lasand cele refulate cu grija pana atunci sa iasa la lumina. Iar omul devine in asemenea cazuri atat de onest, incat se simte de cele mai multe ori penibil. Vechii romani stiau deja ca „In vino veritas – in vin se afla adevarul”. In timpul unei betii, dintr-un „miel bland” apare o agresiune salbatica, pe cand un „tip brutal” izbucneste in lacrimi. Situatia devine de-a dreptul onesta, dar ea da de gandit din punct de vedere social si, de aceea, „oamenii ar trebui sa se poata stapani”. In asemenea situatii pacientii unui spital sunt foarte onesti.
Orgasmul = renuntarea la eu
Daca omului ii este teama sa nu-si piarda controlul si, de aceea, exerseaza zilnic controlul de sine, ii este adesea dificil sa renunte, in cadrul sexualitatii, la controlul eului, si sa lase sa se intample ceea ce se intampla. In timpul orgasmului, micul nostru eu – de care suntem mereu atat de mandri – este pur si simplu de negasit. Eul moare in timpul orgasmului (din pacate, doar momentan, pentru ca altfel iluminarea ar fi considerabil mai simpla!). Dar cel care se cramponeaza de eu isi impiedica orgasmul. Si cu cat eul incearca mai mult sa produca in mod voluntar orgasmul, cu atat mai lipsita de perspectiva este reusita. Aceasta lege nu este luata in considerare in importanta ei, in ciuda faptului ca este foarte cunoscuta. Atata timp cat eul vrea ceva, ii va fi imposibil sa-l atinga. Dorintele eului se concretizeaza in final intotdeauna in contrariile lor: faptul de a voi sa adoarma il trezeste, faptul de a vrea sa fie potent il duce la impotenta. Atata timp cat eul isi doreste iluminarea, nu va ajunge niciodata la acest tel!
Orgasmul este renuntarea la eu, caci numai aceasta renuntare face posibila „devenirea Una”, caci atata timp cat mai exista un eu exista si un noneu, iar noi existam in dualitate. Daca e ca femeia si barbatul sa vietuiasca un orgasm, li se cere amandurora, in egala masura, dispozitia de a lasa lucrurile sa-si urmeze cursul. Insa pe langa aceasta tema comuna, barbatul si femeia mai trebuie sa implineasca si teme diferite, specifice sexului, daca e sa se ajunga la o sexualitate armonioasa intre ei.
Frigiditatea unei femei = incapacitatea femeii de a se darui total unui barbat
Frigiditatea indica faptul ca o femeie nu vrea sa se daruiasca cu totul, ci vrea sa fie ea insasi barbatul. Ea nu vrea sa se subordoneze, sa fie „supusa”, ci vrea sa domine. Dar dorintele de dominare si fanteziile de putere sunt expresie a principiului masculin si, de aceea, impiedica la femeie o identificare desavarsita cu rolul feminitatii. Astfel de deplasari tulbura, desigur, in conformitate cu natura, un proces polar atat de sensibil cum este sexualitatea. Acest raport se confirma si prin faptul ca femeile care sunt frigide fata de partenerul lor pot vietui foarte bine un orgasm prin onanie. Prin onanie problema dominarii sau a daruirii este inlaturata – femeia este singura si nu trebuie sa lase pe nimeni sa patrunda in ea, cu exceptia propriilor fantezii. Iar eul, care nu se vede amenintat de existenta unui „tu”, se retrage cu mai multa usurinta si de bunavoie. Prin frigiditate se arata in majoritatea cazurilor si teama femeii fata de propriile impulsuri, in special atunci cand la ea se manifesta aprecieri stricte asupra cliseelor unei femei decente si ale unei femei usoare etc. Femeia frigida nu vrea sa lase nimic sa patrunda inauntru si nici sa iasa nimic in afara, ci ea vrea sa ramana rece.
Impotenta: frica barbatului de a nu intra in “coliba vrajitoarei”
Principiul masculin este actiunea, creatia si infaptuirea. Principiul masculin (Yang) este activ, si cu aceasta si agresiv. Potenta este expresia si simbolul puterii, impotenta este lipsa de putere. In spatele impotentei se afla teama fata de propria barbatie si fata de propria agresivitate. Omului ii este teama sa-si afirme principiul masculin. Impotenta este si expresia unei frici fata de feminitatea din sine. Feminitatea este vietuita drept o amenintare care vrea sa-l inghita pe om. In acest context, feminitatea se prezinta in aspectul strabunicii care-si inghite copiii, respectiv al vrajitoarei. Iar omul nu vrea deloc sa intre in „coliba vrajitoarei”. Si cu acest prilej se dovedeste identificarea redusa cu aspectul barbatesc, si cu aceasta cu atributele de putere si agresivitate. Barbatul impotent se identifica mai mult cu rolul pasiv si cu rolul celui supus. Lui ii este teama de actiune. Si aici incepe cercul vicios daca se incearca obtinerea potentei prin vointa, incordare si stradanie. Cu cat presiunea de realizare este mai inalta, cu atat mai lipsita de perspectiva este orice erectie. Impotenta ar trebui mai degraba sa devina punctul de plecare din care omul sa-si dea siesi socoteala referitor la legaturile sale cu temele: putere, actiune si agresivitate, si totodata cu temerile legate de acestea.
La considerarea tuturor problemelor sexuale nu trebuie uitat niciodata ca in fiecare om exista atat un aspect sufletesc feminin cat si unul masculin, si ca la urma urmelor orice om trebuie sa dezvolte ambele aspecte in sine, indiferent ca este barbat sau femeie. Insa aceasta cale dificila incepe prin aceea ca omul isi realizeaza deplina identificare cu acel aspect pe care il reprezinta prin sexul corporal. Abia dupa ce am putut vietui in intregime unul dintre poli se deschide calea de a trezi in noi, prin intalnirea cu celalalt sex, si partea sufleteasca polar opusa, si de a ne-o integra constient.
http://almeea.com/
http://singurafelina.blogspot.com/

2 comentarii:

silvo spunea...

Mientras no se encuentre natural lo que es natural no se conseguirá disfrutar de verdad, un abrfazo Odorica

Odorica Ion spunea...

Silvo, vad ca esti priceput:) Mai priceput ca mine :)
Te imbratisez, Odorica